Portait Giordano Benacci Photography - New York

The originality of every image lies in the uniqueness  of the moment.

A fleeting glance, a candid gesture, everything is harmony in a flawless composition. The crystallization of emotions and moods between two souls. Dream and poetry , love and passion , balance and shape .  An intimate world where the purest feelings flow.  The subtle line between feeling and seeing ; the impalpable love energy and soul vibrations .
It’s something beyond style ; it’s the essence of emotions depicted by light.
The portraitist becomes part of the picture , constantly sharing through his vision. Everything exists in the heart of the photographer , as well . Photography and reality become one.

The emotional impact I feel is very intense . Empathy has been a distinct element of my art since my very first shot .

Every  image tells a love story that lives in the  captured moment , forever escaping  the flow of time.

Eluding any planning , all can happen in one split unrepeatable  second. My art is to seize it and make it yours.

On that note , a dream becomes reality .

A beaming smile  , the energy of a hug, sentiment and profound  joy become emotional pages of a book whose writer captures them with elegance and finesse. An open dialogue between reality and dream that defies  time.
Happiness, as well as magic, are  imperceptible to many, but not to me.

L’originalità di ogni scatto è nell’unicità del momento.

La furtività di uno sguardo, la purezza di un gesto spontaneo, tutto è armonia in una composizione pulita. Il cristallizzarsi di umori e amori tra le pieghe dell’anima. Sogno e poesia. Amore e passione. Equilibrio e forma. Atmosfere intense. Un mondo intimo in cui fluttuano i sentimenti più puri. Il confine sottile tra ciò che si sente e ciò che si vede, l’impalpabile segreto dell’amore, la sua energia, le vibrazioni dell’anima.
Qualcosa di più di uno stile, un’essenza.
Quella delle emozioni che la luce racconta. Chi ritrae è parte del mondo ritratto. Gusto per l’immagine, condivisione totale. Ogni cosa esiste anche nel cuore di chi scatta. Non c’è confine tra foto e realtà.

L’impatto emozionale è fortissimo, l’empatia è l’elemento distintivo dell’arte fin dal mio primo scatto della mia vita. La discrezione sulla scena la conservo intatta con le mie emozioni.

Ogni singola immagine racconta una storia d’amore che vivrà per sempre negli istanti catturati e sottratti al fluire del tempo.

Non c’è un copione, né un ordine preesistente, tutto accade in un solo attimo, tutto è irripetibile, ma l’arte è esserci e fermarlo per sempre.

Così prende vita un sogno.

La luce di un sorriso, l’energia di un abbraccio, la commozione e la gioia profonda divengono pagine emozionali di un libro scritto da chi le vive e da chi le sa cogliere con delicatezza. Un dialogo ininterrotto tra realtà e sogno che supererà il tempo.
L’intimita’, come la magia, è impercettibile a molti, non a me.